Královské šachy
Čas od času se musím taky vykašlat na práci a něčím se odreagovat. Při testování Windows 7 jsem objevil ty známé kradené šachy a to mě vedlo k tomu, abych si pohrál s figurkami v Blenderu.
Texturu šachovnice o rozlišení 2048x2048 px jsem narychlo zbastlil v Inkscape s použitím dvou textur dřeva o vysokém rozlišení. Šachové figurky vymodeloval z velké části můj devítiletý brácha podle docela starých dřevěných figurek, které doma máme, já jsem se postaral o koně, kteří byli trochu obntížnější. Celá scéna má při renderování něco přes milion plošek. Scénu vzadu ohraničují dvě hrubá zrcadla.
Renderování probíhalo na notebooku, nějaká ta data:
- CPU: Core 2 Duo @ 1.60 GHz
- RAM: 2048 MB
- Systém: ArchLinux 64bit
- Blender: 2.48a překompilovaný pro Core 2 Duo, 4 vlákna pro renderování
Různě velké rendery ke stažení:
- Královské šachy v Blenderu, 1920x1080, doba renderování 19:57.93 - chess-1920.png (1.8 MB)
- Královské šachy v Blenderu, 1280x800, doba renderování 09:38.58 - chess-1280.png (923.1 kB)
- Královské šachy v Blenderu, 800x500, doba renderování 03:58.71 - chess-800.png (395.3 kB)
Zajímavé je, že poslední (nejmenší) render trval na druhém počítači čtyřikrát tolik, 19:20.60:
- CPU: Intel Celeron 4 @ 2.60 GHz
- RAM: 2048 MB
- Systém: ArchLinux 32bit
- Blender: 2.48a překompilovaný pro Pentium 4, 4 vlákna pro renderování
V porovnání s mistrovskými díly nalezenými na Googlu to není zrovna extra, ale co :-) Pokud by někdo chtěl tutoriál, mohl bych se pokusit.
» Přidat komentářDiskuze: 0 komentářů
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první!