31
led 09

Královské šachy

Grafika

Čas od času se musím taky vykašlat na práci a něčím se odreagovat. Při testování Windows 7 jsem objevil ty známé kradené šachy a to mě vedlo k tomu, abych si pohrál s figurkami v Blenderu.

Královské šachy v Blenderu, doba renderu 19:58. Textura šachovnice 2048x2048 px, vzadu jsou dvě matná zrcadla.
Královské šachy v Blenderu, doba renderu 19:58. Textura šachovnice 2048x2048 px, vzadu jsou dvě matná zrcadla.

Texturu šachovnice o rozlišení 2048x2048 px jsem narychlo zbastlil v Inkscape s použitím dvou textur dřeva o vysokém rozlišení. Šachové figurky vymodeloval z velké části můj devítiletý brácha podle docela starých dřevěných figurek, které doma máme, já jsem se postaral o koně, kteří byli trochu obntížnější. Celá scéna má při renderování něco přes milion plošek. Scénu vzadu ohraničují dvě hrubá zrcadla.

Renderování probíhalo na notebooku, nějaká ta data:

  • CPU: Core 2 Duo @ 1.60 GHz
  • RAM: 2048 MB
  • Systém: ArchLinux 64bit
  • Blender: 2.48a překompilovaný pro Core 2 Duo, 4 vlákna pro renderování

Různě velké rendery ke stažení:

  • Královské šachy v Blenderu, 1920x1080, doba renderování 19:57.93 - chess-1920.png (1.8 MB)
  • Královské šachy v Blenderu, 1280x800, doba renderování 09:38.58 - chess-1280.png (923.1 kB)
  • Královské šachy v Blenderu, 800x500, doba renderování 03:58.71 - chess-800.png (395.3 kB)

Zajímavé je, že poslední (nejmenší) render trval na druhém počítači čtyřikrát tolik, 19:20.60:

  • CPU: Intel Celeron 4 @ 2.60 GHz
  • RAM: 2048 MB
  • Systém: ArchLinux 32bit
  • Blender: 2.48a překompilovaný pro Pentium 4, 4 vlákna pro renderování

V porovnání s mistrovskými díly nalezenými na Googlu to není zrovna extra, ale co :-) Pokud by někdo chtěl tutoriál, mohl bych se pokusit.

» Přidat komentář

Diskuze: 0 komentářů

Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první!